Egyre több márka kezdte el felismerni, hogy a fenntarthatóságot nem pusztán egy légből kapott divatfogalomként kell kezelni, mivel annak lényege megkerülhetetlen célokat takar. A környezetvédelemmel kapcsolatos törekvési szándék a Hellmann's Canada-t is utolérte, ugyanis a vállalat az ID.Eight-el (egy fenntartható divatmárkával) együttműködve limitált kiadású tornacipő-kollekciót alkotott.
A különleges surranót élelmiszer-hulladékból gyártották, hogy beszélgetést kezdeményezzenek a tudatos fogyasztás lényegéről. A bio-cipő, azaz a 1352: Refreshed Sneakers egy statisztika után kapta a nevét, amely rémisztő eredményeket mutatott. A kutatásból kiderült, hogy egy átlagos kanadai háztartás évente 1352 dollár értékű élelmiszert pazarol el.
A fontos üzenet mellett a divatosság is fontos szerepet kapott: a lábbeli színei megegyeznek a Hellmann's márka árnyalataival. (Bár a megkülönböztethetőség megkérdőjelezhető, a kék és a sárga önmagában nem csak a szósz-márkára emlékeztetheti a fogyasztókat, gondoljunk csak az Ikeára.) Az élelmiszer-hulladékból alkotott cipő összetevői többek között gombát, kukoricát, almát, szőlőt, valamint cukornádhulladékot is tartalmaznak.
A kanadaiak egyébként egy nyereményjátékon keresztül kaparinthatják meg a tornacipőket: minden egyes résztvevő tíz adag ételnek megfelelő adományt jelent a Second Harvest élelmiszer-pazarlással foglalkozó jótékonysági szervezetnek.
A partnerség célja, hogy felhívja a kanadaiak figyelmét az élelmiszer-pazarlás kártékony hatásaira, ahol az élelmiszerek 58 százaléka a kukában végzi. Ez 56,5 millió tonna üvegházhatású gázkibocsátást és közel 50 milliárd dolláros gazdasági veszteséget jelent az országnak.
Az 1352:Refreshed Sneakers egyébként a Hellmann régóta tartó Make Taste, Not Waste kampányának legújabb szelete, melyben célközönsége a fiatalabb generációk.
Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.
(Forrás: Famous campaigns)
(Borítókép: Hellmann's )