Itthoni idő szerint hétfő hajnalban az 58. Super Bowl-on a Kansas City Chiefs győzött a San Francisco 49ers ellen, amit idén Las Vegasban, a szerencsejáték fővárosában rendeztek meg. Az NFL döntője a legkövetettebb sportesemény Amerikában, pont ezért a legértékesebb is; az idei Super Bowl alatt 30 másodperc reklámidő 7 millió dollárba került. 2000-ben 2,2 millió dollárba került 30 másodperc, 2015-ben 4,5 millió dollárért lehetett fél perchez jutni, a 7 milliós rekordmagas árat tavaly érték el, ami bár idén nem lett magasabb, de persze így sem kevés. Főleg, ha azt nézzük, hogy ennyi pénzért még csak másodperceket vettek a cégek, és még egy vasat sem költöttek a reklámok előállítására, vagy a hírességek gázsijára.
A Super Bowl a reklámszakma egyik legjelentősebb eseménye, ezért nem csoda, hogy a korlátozott számú szpotok még a kifejezetten magas árak ellenére is már hónapokkal korábban elkeltek.
Az idei reklámkínálatban volt minden, mi szem-szájnak ingere, de főleg a szájnak, ugyanis a különböző snackek uralták a kínálatot (Lindt, Oreo, Pringles, Mountain Dew,Reese's, Doritos, M&M's). De azért a szemnek is bőven akadt látnivaló, elég ha csak azt nézzük, mennyi sztár vállalt szerepet a kifejezetten az amerikai foci döntőjére készített reklámokban (Christopher Walken, Sir Anthony Hopkins, Aubrey Plaza, Scarlett Johansson, Arnold Schwarzenegger, Danny DeVito, Jenna Ortega, Jennifer Aniston, a Beckham házaspár, Ben Affleck, Jennifer Lopez, Matt Damon, Beyoncé, Chris Pratt).
A Super Bowl előtti hetekben több vállalat adott ki teasert a nagy meccsre szánt szpotjaihoz, illetve a legtöbb márka már a döntő előtt online bemutatta a teljes reklámját is.
Messze az egyik legnagyobb visszhangot az Uber Eats teasere kapta, amiben A Beckham házaspár saját dokumentumfilmjük egyik emlékezetes jelenetét játszotta újra. A kisfilmben mindent elfelejtettek, még azt is, melyik eseményre készül a reklám, illetve hogy hívják pontosan a színésznőt, akivel együtt szerepelnek benne. A lényeg az volt, hogy ha mindent el is felejtesz, az Uber Eats-re emlékezz.
Majd nem sokkal a Super Bowl előtt a teljes reklámot is láthattuk, amiben Jennifer Aniston (nem pedig Jessica, ahogy Bechamék emlékeztek) is azt az elvet vallja, hogy ha valamit meg szeretne jegyezni, ahhoz egy másik dolgot kell elfelejtenie. Így amikor összefut David Schwimmerrel – akivel évtizedek óta barátok, a Jóbarátok című sorozatban pedig tíz évig játszottak együtt –, nem ismeri fel kollégáját, de Victoria Beckham sem emlékszik arra, hogy mi volt popsztár korában a beceneve. Talán Pepper Lady – találgat David Beckham.
Kifejezetten várt reklám volt a Squarespace weboldal-fejlesztő cég kisfilmje, amit Martin Scorsese rendezett. Sőt mi több, az Oscar-díjas rendező a kamera másik oldalán is szerepet vállalt. A reklámban egy földönkívüli invázió zajlik, ám a lakosság túl elfoglalt az elektronikai kütyük képernyőinek bámulásával, így hiába jelennek meg az intergalaktikus látogatók, nem tudják felhívni magukra a figyelmet, tehát egy lehetőségük marad: létrehoznak egy weboldalt Hello Down There néven. A kisfilm üzenete, hogy a Squarespace segítségével ebből a nagy elektronikus zajból is kitűnhetünk.
Az M&M's idén húzott egy váratlant, és a komfort nasik csoportjába sorolta magát azzal, hogy megalapította a „Majdnem bajnokok” díját, hogy ne csak Super Bowl-győztesek kapjanak idén gyűrűt. A reklámot a Miami Dolphins legendája, Dan Marino vezeti fel, de a kisfilmben Terrell Owens és Bruce Smith ex focisták is szerepelnek – akik Marinohoz hasonlóan, bár korábban játszottak Super Bowl-t, de megnyerni sosem tudták csapatukkal a döntőt –, valamint a kétszeres Oscar-jelölt Scarlett Johansson is feltűnik, akinek még az aranyszobrot nem sikerült megkapnia. Ők hárman az M&M's-ből készített gyémántok fölött sóhajtoznak, amikből az a bizonyos Majdnem bajnokok komfort gyűrűje készül.
A Pringles reklámjában Chris Pratt hatalmas kackiás bajusszal állít be egy boltba chipset venni, ahol az eladó felhívja a színész figyelmét a hasonlóságra közte, illetve a Pringles dobozának oldalán lévő figura között. Bár a színész először ezt nem hiszi el, amikor telefonja arcfelismerője a Pringles logójára is feloldódik, mégis elkezd gyanakodni. A hasonlóságra végül az egész világ felfigyel, aminek köszönhetően Pratt lesz a márka arca, azaz Mr. P.
Christopher Walken jellegzetes beszédstílusát sokan utánozzák, erre a jelenségre épített a BMW Super Bowl reklámfilmje is, amiben a híres színész bármerre is jár, mindenki megpróbálja lemásolni beszédét. A Goodby Silverstein & Partners által készített Talkin' Like Walken című 60 másodperces szpot a mérkőzés első negyedében került adásba, nem véletlenül. Ugyanis a reklámban feltűnik Usher, a halftime show idei fellépője is, akitől Walken annyit kérdez, nem kéne-e valahol máshol lennie, amire az énekes feltáncol a lépcsőn és eltűnik, hogy még időben odaérjen a fellépésére.
Ha valamit nagyon szeretünk, akkor a legkisebb változtatást sem kívánjuk, félve attól, hogy vágyott dolgunk már nem lesz számunkra olyan kielégítő. Ezt pontosan tudják a Reese's-nél is, ahol egy csapat Reese's rajongónak mégis bejelentik, hogy nagy változás jön az édesség életében. Ettől persze mindenki a falnak megy – van, aki szó szerint. Majd amikor kiderül, hogy mindösszesen annyi történik, hogy érkezik a Reese's-nek egy olyan változata, ahol a mogyorókrémes csoki tetejére karamell réteg kerül, mindenki megnyugszik.
e.l.f. Cosmetics mindig azt vallotta, hogy a minőségi sminktermék nem egyenlő a magas árakkal. Super Bowl alatt sugárzott kisfilmjükben pedig összehozott két sorozatot is, hogy ezt alátámassza. Ugyanis reklámjukban egyesült Judge Judy (esetünkben Judge Beauty) és – a Netflixnek hála új életre kapott ügyvédes sorozat –, a Suits. A reklámban a híres bírónő Gina Torres által alakított vállalati vezető ellen indított ügyet vizsgál, akit azzal vádolnak, hogy a cég pénzéből túlárazott sminkeket vásárolt. Az ügy felperesét Rick Hoffman alakítja, aki elítéli a drága termékeket. Torrest végül „14 dolláros ragyogó bőrre” ítélik az e.l.f. legkelendőbb Halo Glow Liquid Filter alapozójának jóvoltából.
Az idei reklámkínálat is nagyon színes volt, most csak párat emeltünk ki az ötlet alapján. De a Super Bowl alatt nem csak fogyasztói termékeket hirdettek. Politikai reklámok is voltak, illetve több stúdió direkt erre az eseményre időzítette új filmjének előzetesét.
Az egyik legjobban várt trailer a Marvel Studios egyetlen idei mozis bemutatójának, a Deadpool 3. részének az előzetese volt. Mint kiderült, a film nem csak a trágár szájú antihősről szól, ugyanis a címe Deadpool és Rozsomák (Deadpool & Wolverine) lesz. A Deadpool-franchise harmadik része már a Disney tulajdonában lévő MCU-hoz tartozik, de a trailer alapján úgy tűnik, hogy a stúdió nem volt gyáva, és vállalta az R besorolást, azaz a film 18+-os lesz.
De az Ariana Grande és Cynthia Erivo főszereplésével készült Wicked musical-film első előzetesébe is belekukkanthattunk:
(Borítókép: The M&M’S Almost Champions Ring of Comfort reklám)