Candace Bushnell, a Szex és New York írója még a hetvenes években kezdte újságírói pályafutását: a szakma nagy változásait élte meg, és nem biztos abban, hogy ezek pozitív irányba vezetnek.

Vérbeli radikális feminista, aki – bár tíz évig házas is volt – leginkább egyedülálló nőként határozza meg önmagát, és mindent főként női nézőpontból figyel meg: Candace Bushnell valóban sokat tud arról, milyen a női siker. Tizenhat évvel azután, hogy nagy álmokkal megérkezett az amerikai nagyvárosba, elindíthatta ikonikus címet viselő cikksorozatát, melyből néhány éven belül valódi kasszasiker tévésorozat vált.

Bushnell nem maradt egykönyves író: később még további 8 kötete jelent meg, közte a Rúzs és New York, melyből szintén készült egy két évadot megélt sorozat is, valamint egy memoár, az Is There Still Sex in the City? (Van még Szex New Yorkban?), melyet válása utáni tapasztalatairól írt. Carrie alteregója most színházi előadásával járja a világot, hazánkba március 19-én érkezik az Igaz történetek a szexről, sikerről és a Szex és New Yorkról című darabbal.

A kilencvenes évek, Bradshaw és barátnőinek kalandjai óta nagyot változott a világ: a közösségi média térnyerése óriási. Bushnell korábban úgy nyilatkozott,

ez a felület nagyszerű lehetőségeket is ad a nők kezébe, hiszen a közösségi platformokon indított vállalkozások révén pénzt is kereshetnek.

A fellépés előtt alkalmunk nyílt Candace Bushnellt kérdezni: kíváncsiak voltunk első kézből is arra, hogyan látja a közösségi média uralta világot.

A Szex és New York igazi influenszersorozat volt

„Az emberek gyakran kérdeznek arról, hogy vajon milyen lenne a Szex és New York, ha ma írnám. A válaszom: Emily Párizsban! Emily egy influenszer, és ha ma írnám a regényt, akkor Carrie is az lenne. Ez egyébként már azért is érdekes, mert a Szex és New York volt az első olyan sorozat, amely influenszerhatással bírt a nézőkre. Mindent, amit a sorozatban megmutattak, az emberek azonnal meg is vettek, hatalmas marketingereje volt anélkül, hogy ilyen szándék állt volna mögötte. Sarah Jessica Parker egy Carrie feliratos medállal készült nyakláncot viselt? Mindenki ilyet akart venni! Az egész valódi, autentikus volt, nem mesterkélt, és ettől működött!”

– árulta el Bushnell a MediaFuture-nek. Hozzátette ugyanakkor azt is, hogy nagyon furcsa velejárói is vannak annak, hogy mindennapjaink részét képezi sok közösségi felület.

„Nagyon furcsa számomra, ahogyan a közösségi média a mások által korábban létrehozott alkotásokkal bánik. Egyszerűen fogják, és elveszik. Rengeteg embernek van például a Szex és New Yorkra épített oldala a közösségi médiában. Az én generációm újságírói soha-soha nem másolnának semmit sem, amit más hozott létre. Valami eredetit kell létrehozni, de a mai világban ebből meglehetősen kevés van. Sokkal nehezebb valami eredetit alkotni és megtalálni a közönséget, mint lenyúlni olyasmit, aminek már eleve megvan a saját közönsége. Ez a mai kor egyik legnagyobb különbség a közösségi média előtti világhoz képest… de ilyen a tévé, a mozik világa is. A Marvel folyamatosan újabb és újabb képregényfilmeket készít. Nem is értem az egészet, vagy hogy miért néz ilyesmit bárki is. De ma így működik a világ. Talán, ha kevesebben lakják majd a Földet, megváltozik a dolog”

Címkék