Ahogyan arról a MediaFuture is beszámolt, a közelmúltban David Beckham lett az AliExpress globális nagykövete, és ez korántsem véletlen. Nemcsak szintlépést jelent az Alibaba Csoport, az AliExpresst tulajdonló vállalat számára az, hogy prémium sztárt nyert meg magának, de az angol válogatott egykori csapatkapitánya által képviselt brand fizetési megoldása, az Alipay+ a 2024-es futball Európa-bajnokság egyik fő szponzora is.
Számos további cég is támogatja a Németországban holnap este kezdődő kontinensviadalt: a német rendezés kapcsán helyi vállalatok is érdekeltté váltak abban, hogy nevüket az Euro 2024-gyel kössék össze.
Focis kártya, nyereményjegy az Eb-re
Ilyen az UEFA-val több éves szerződést kötő Lidl, amely számos akcióval célozta már meg vásárlóit. A Lidl Plus alkalmazásban vásárlásaikat rögzítők Eb-jegyek sorsolásába nevezhettek be, emellett minden 8000 forint fölötti vásárlásért egy 3 darabos fociskártya-csomag jár azoknak, akik a diszkontláncnál intézik bevásárlásukat.
A kártyákon elhelyezett QR-kódok segítségével a világ más tájain élő, kártyát vásárló szurkolókkal játszhatnak a június 19-ig tartó promóció keretében.
Mindezen túl különböző szurkolói kellékeket és ruházatot is lehetett kapni a boltban, a teljes szurkolói mezszettől a labdáig.
Egy másik áruházlánc, a SPAR három napja, június 10-én indította promócióját, melyben minden 5 ezer forint fölötti vásárlás mellé sorsjegy jár, amely garantáltan nyerő. Igaz, egyes esetekben „mindössze” SuperShop-pontokhoz, egyébként is gyakran osztogatott 20 százalékos kedvezménykuponhoz vagy ajándék termékhez lehet jutni nyereményként. A szerencsésebbek azonban a magyar válogatott hivatalos mezét, Euro 2024 focilabdát, PlayStationt vagy szintén foci-Eb szponzor Hisense tévét is hazavihetnek, aminek reményében már érdemesebbnek érezhetik, hogy SPAR-ban vásároljanak. Az akció június 23-ig tart.
Kapd elő a kártyát, hogy nyerj
A német REWE csoportba tartozó Penny is indított az Eb-hez kapcsolódó akciót – a 3000 forint fölötti MasterCard kártyás vásárlásokkal lehet náluk játszani. Sem a REWE, sem a MasterCard nem szponzora a kontinensviadalnak – igaz, a kártyakibocsátó világvállalat a szintén az UEFA szervezte Bajnokok Ligájának támogatója -, így itt nem érdemes hivatalos merchandise-ra számítani. A ma záruló nyereményjátékban egymilliós sportutazási utalvány mellett egyedi, de nem a foci-Eb logójával vagy a válogatott hivatalos színeivel ellátott szurkolói viseletet, illetve szurkolói zónába szóló belépőket lehet nyerni.
A Tesco június 6-án indított promóciója is nélkülözi a hivatalos kapcsolatot, épp ezért itt sem hivatalos meccslabdára vagy a magyar nemzeti tizenegy mezére számíthatunk nyereményként. Minden elköltött 6 ezer forint után jár egy sorsjegy, amelynek QR-kódját a Clubcard applikációban leolvasva lehet digitálisan lekaparható sorsjegyre váltani. Adidas focilabda mellett JBL-termékek és okostévék is várják gazdájukat ebben a promócióban, mely egészen hosszan, július 10-ig tart.
Fogadalmi videóért jár a nyeremény
Érdemes ugyanakkor a boltok világán túl is tekinteni. A foci-Eb hivatalos szponzori körébe tartozik a Coca Cola Zero is: a cég kis kiszerelésű termékeivel a Coca-Cola appban lehet nyerni, nem kizárólag focis nyereményeket. Fesztiválbelépők mellett a főnyeremény két jegy az Eb döntőjére. A Foxpost egy hétig tartó, június 16-án záródó akciójában saját reklámtermékeiket kínálják nyereményként, a MOL pedig a magyar válogatott támogatására szólítja fel azokat, akik nyerni szeretnének. A TikTokon vagy az Instagramon fogadalmat tevő játékosok PlayStation-konzolt vagy szurkolói mezeket nyerhetnek, a fődíj pedig egy Hisense televízió.
És persze ne felejtsük el a McDonald’s Domi Mekis kedvencei akcióját se, melyben ugyan nyeremény nincsen, de Szoboszlai Dominikhoz érezheti közelebb magát az a futballrajongó, aki az általa összeválogatott falatokat fogyasztja.
Amint körképünkből is kitűnik, a magyar vagy hazai jelenléttel bíró világcégek számára is kiemelt időszak az Eb, melyhez sokféle módon igyekeznek kapcsolódni még abban az esetben is, ha hivatalos szponzoráció nem köti őket a sporteseményhez. A vásárláshoz kötött ajándékok széles spektrumon mozognak, a futballhoz szorosan kapcsolódó eszközök és tárgyak mellett a nagy értékű televíziók és játékkonzolok, valamint az Eb-re szóló jegyek képviseltetik magukat kiemelt nyereményként. A meccsnézés kellékeit beszerző magyarok költéseit maximalizálni kívánó, a játékhoz szükséges minimális összegben nagy a szórás, háromezertől nyolcezer forintig, meglepő módon épp a diszkont élelmiszerláncnál, a Lidlnél kell a legtöbbet költeni, hogy az ember kapjon valamit.