A felnőttek több mint fele érzi úgy, hogy túlterheli a közösségimédia-platformokon való jelenlét – derül ki a Heineken friss kutatásából. A közösségi média több mint húsz éve velünk van, mára az életünk szerves részévé, sok esetben annak alakítójává vált.
A Heineken új, 17 ezer ember bevonásával készült kutatása szerint a megkérdezettek naponta átlagosan 5 óra 48 percet töltenek a telefonjuk képernyője előtt. A Z generációs felnőttek még ennél is többet vannak online: a korosztály tagjai jellemzően több mint 6,5 órán keresztül – vagyis majdnem egy teljes munkanapon át – görgetik az okostelefont. Valamennyi korcsoportban ötből hárman nyilatkozták azt, hogy az elmúlt évben nőtt a képernyőidejük, és a megkérdezettek közel fele jellemezte magát úgy, hogy mindig elérhető online.
A válaszadók negyede havonta legfeljebb egyszer fut össze személyesen a barátaival, 40%-uk pedig többet kommunikál másokkal telefonon, mint a való életben. Sokan ugyanakkor egyértelműen érzékelik már a folyamat kedvezőtlen hatásait is: a résztvevők 62%-a nyilatkozott úgy, hogy bár az okostelefonon könnyedén kapcsolatba léphetnének bárkivel, mégis sokszor érzik magukat magányosnak. A Z generáció tagjainak körében ölti a legaggasztóbb méreteket az elmagányosodás, a 75%-uk számolt be a jelenségről.
A megkérdezettek 79%-a mondta azt, hogy jóval kevesebbet használja a telefonját, ha a barátaival találkozik, ami azt bizonyítja, hogy az online közösségi térről való leszakadás jóval egyszerűbb, ha valós emberi kapcsolatokkal helyettesítjük a digitális térben töltött időt. A megkérdezettek közel negyede szeretne a korábbinál több offline találkozást tervezni magának, a válaszadók kétharmada pedig szívesen visszahozná az okoseszközöktől mentes 90-es éveket.

A kutatás eredményei inspirálták a Heineken új kampányát, amely a digitális túlterheltség elleni küzdelem jegyében arra ösztönzi az embereket, hogy a közösségi oldalak helyett a valódi közösségekben töltsék az időt. A népszerű márka több nemzetközi sztárt is a jó ügy mellé állított, így például Joe Jonas amerikai énekes, dalszerző, a Jonas Brothers frontembere is az offline találkozásokért kampányol az új reklámfilmben. Rajta kívül pedig több ismert influenszer is feltűnik a szinte már poszt-apokaliptikus városban, ahol valójában mindenki csak betért a bárba, hogy sörözzön.
Nagyon könnyű beleragadni abba a szokásba, hogy a végtelenségig görgeted a telefont... Én is jártam már így. Olyan világban élünk, ahol mindenki a közösségi médiára van tapadva – ezért is örülök, hogy részese lehetek ennek a kampánynak, amely arra ösztönzi az embereket, hogy tegyék le a telefonjukat és kapcsolódjanak a való életben
– nyilatkozta Joe Jonas azzal kapcsolatban, miért fontos számára a Heineken üzenete.