Az IAB Hungary munkacsoportjaiban sokrétű szakmai munka folyik: megbízható adatokat gyűjtenek és szolgáltatnak a piac működéséről (Médiaszekció, AdEx), erősítik az új reklámeszközök ismertségét és elfogadottságát, szabványosítanak, ajánlásokat készítenek új hirdetési formátumokra, véleményt nyilvánítanak és javaslatot tesznek a piaci szabályozást érintő ügyekben, valamint edukálnak és kutatásokat szerveznek.
Jelenleg 106 tagcége van a magyar IAB-nak, s az általuk a különböző munkacsoportokba delegált közel 230 szakember a szabadidejében dolgozik azért, hogy tapasztalatával és tudásával formálja a digitális piac egy-egy területét.
A kilenc szakmai csoport tagjai maguk közül több jelöltek is felkérhettek, s akik vállalták a megmérettetést, azokról szavazhatott a munkacsoport. Végül ez alapján az IAB Hungary elnöksége nevezte ki a vezetőket az egyes csoportok élére. A legtöbb felkérés – szám szerint 5 – a Médiaszakcióban érkezett, közülük ketten fogadták el a jelöltséget. Második helyen az Adat munkacsoport végzett 4 felkéréssel és 2 jelölttel. Dobogós volt még az Influencer és Programmatic munkacsoport 3-3 felkéréssel és 1, illetve 2 jelölttel.
A szavazás az alábbi eredménnyel zárult:
- Adat munkacsoport: Rusvai Richárd (Data Innovation)
- Analitika munkacsoport: Deli Norbert (HD Marketing)
- Audio munkacsoport: Román Balázs (Betone)
- Digitális Video munkacsoport: Erdélyi Eszter (Atmedia)
- Influencer munkacsoport: Forgács Mariann (BeSocial)
- Oktatás munkacsoport: Néz Kata (OMD)
- Programmatic munkacsoport: Zölei Ármin (HoppEx)
- Médiaszekció: Magyarfalvi Éva (Használtautó.hu / UP Saleshouse)
A megválasztott vezetők mandátuma 2026. december 31-ig szól.