Az online jelenlét megállíthatatlan terjedésével az is lassan körvonalazódik, hogy milyen veszélyek leselkednek a felhasználókra ebben a térben. Az erről folyó diskurzusok és a tudatosságra intő edukáció, azonban még mindig gyerekcipőben jár, pedig a jelenségnek van egy rendkívül kitett korosztálya: a kamaszok.
Egy meggondolatlan pillanat, egy félmeztelen fotó, egy rosszindulatú vagy tudatlan címzett, az a bizonyos megosztás gomb, és már kész is a baj. Az elmúlt hat hónapban 33 000 holland fiatal szenvedett intim fotók nem kívánt megosztása miatt, ami magányhoz, egyes esetekben pedig öngyilkossághoz vezetett. Erre a leginkább tizenéveseket érintő problémára hívja fel a figyelmet egy holland kampány, amely az online térben történő megszégyenítés, akár végzetes kimenetelére figyelmeztet.
A Think twice before you forward nevű kampányt a KPN, holland távközlési vállalat a Dentsu Creative Amszterdammal együttműködve hozta létre. A Piece of My Soul című dalt és filmet egy holland énekesnővel, MEAU-val együttműködve alkották meg, amely a tartalmak engedély nélküli megosztásának következményeire hívja fel a figyelmet egy tinilány történetén keresztül.
A kampány eddig 9 millió megtekintést ért el, és már most elősegítette a helyzetből fakadó szégyenérzet miatti beszélgetések elindítását.
Ha nem akar lemaradni a legfrissebb cikkekről, vagy szívesen hozzászólna a posztokhoz, akkor kövesse a MediaFuture Facebook és LinkedIn oldalát is.
(Forrás: Famous Campaings)
(Borítókép: MEAU - Piece Of My Soul)