A display piacot az utóbbi időben egyre erőteljesebben uralják az olyan globális platformok, mint a Google vagy a Meta, amelyek hirdetési kínálatával a hazai szolgáltatók nehezen tartják a lépést. Szakértővel jártuk körbe, milyen lehetőségei vannak a magyar piaci szereplőknek.

A display piac folyamatosan változik és fejlődik, ahogy a helyi és globális szereplők új technológiákat és stratégiákat vezetnek be. Horváth Ritát, a Publicis Groupe Hungary médiavezetőjét kérdeztük a hazai piac helyzetéről, kihívásairól, lehetőségeiről, valamint az új fejlesztésekben rejlő potenciálról.

Mi kell a hirdetőnek?

A hirdetési piacon számos hazai és nemzetközi szereplő kínál különféle lehetőségeket. A hirdetők általában kombinálják a hazai és globális platformokat annak érdekében, hogy elérjék a lehető legszélesebb célközönséget. Ez a stratégia teszi ugyanis lehetővé számukra, hogy maximálisan kihasználják mindkét világ előnyeit.

„A Publicis Groupe-nál szerzett tapasztalataink szerint a költési arányok jelentősen függenek az adott kampány céljaitól és a célzott közönségtől” – mondja a szakértő.

Egyre inkább azt tapasztaljuk, hogy a költések a globális platformok felé tolódnak el, miközben a hazai szereplők háttérbe szorulnak. Ennek fő oka, hogy a globális szolgáltatók fejlett technológiával, adatelemzési képességekkel, valamint szélesebb elérési lehetőségekkel rendelkeznek.

Szolgáltatói kihívások

A hazai hirdetési piac szereplőinek számos kihívással kell szembenézniük, hogy versenyképesek maradjanak a globális játékosokkal szemben. Horváth Rita szerint a technológiai fejlesztések elengedhetetlenek ahhoz, hogy lépést tartsanak a nemzetközi trendekkel és igényekkel. A helyi szolgáltatóknak tehát folyamatosan újítaniuk kell, és olyan egyedi hirdetési megoldásokat kell kínálniuk, amelyeket a globális szereplők nem tudnak, kihasználva helyi piaci ismereteiket és kapcsolataikat.

Az egyik legfontosabb lépés a stratégiai partnerségek kialakítása. Ezek a partnerségek növelhetik az elérési és technológiai kapacitásokat, lehetőséget teremtve a hazai szolgáltatóknak, hogy szélesebb közönséget érjenek el és versenyképes technológiai hátteret biztosítsanak. Az ilyen együttműködések révén a helyi szolgáltatók hatékonyabban tudják kielégíteni a hirdetők igényeit.

A szakértő hangsúlyozza, hogy emellett nélkülözhetetlen, hogy a hazai szolgáltatók segítsék a hirdetőket abban, hogy megértsék és felismerjék a helyi platformok előnyeit és hatékonyságát.

„Oktatással és támogatással kell biztosítaniuk, hogy a hirdetők tisztában legyenek azzal, milyen előnyökkel jár a hazai szolgáltatások használata, legyen szó jobb célzási lehetőségekről vagy kreatív megoldásokról.”

Ígéretes hazai fejlesztések

Horváth Rita úgy látja, hogy az utóbbi időben a lokális display fejlesztések nem tudtak versenyezni a globális szereplőkkel, mint a Meta, a YouTube vagy a TikTok. Ennek oka, hogy a targetálási lehetőségek és a kreatív fejlesztés terén a hazai szereplők nem tudják felvenni a versenyt ezekkel a globális óriásokkal. Ennek ellenére a hazai szolgáltatók törekednek a Rich media fejlesztésekre.

„AzIndaPlay egy jó példa arra, hogy a hazai szolgáltatók hogyan próbálnak innovatív megoldásokkal előállni, amelyek képesek felvenni a versenyt a globális szereplőkkel. Ezek a fejlesztések azt mutatják, hogy a helyi piaci ismeretek és a kapcsolatok kiaknázásával a hazai szolgáltatók is komoly eredményeket érhetnek el”

– mondja a szakértő. „Ahhoz, hogy a hazai platformok lépést tartsanak a globális trendekkel, egyre inkább adatvezérelt megoldásokat kell kínálniuk. Folyamatosan javítani kell a felhasználói élményt mind a hirdetők, mind a fogyasztók számára, és hatékonyabb kampánymenedzsment eszközöket, valamint analitikai szolgáltatásokat kell fejleszteniük.”

A hazai fejlesztések fontos szerepet játszanak a piac sokszínűségének és versenyképességének fenntartásában. Az innováció és a helyi piacra szabott megoldások révén a hazai szolgáltatók is jelentős eredményeket érhetnek el a globális versenyben.

Címkék