Az első fázisban a Magyar Reklámszövetség és a Sharity Impact a társadalmi célú ügyek publikálásának fontosságát, mértékét és hatását a Score Group kutatóintézet segítségével egy, a legnagyobb hirdetők reklámszakmai vezetői és az ügynökségek, médiavállalatok döntéshozói körében elindított felmérés keretében vizsgálja.
A felmérés a hirdetők társadalmi célú vagy támogatói tevékenységét vagy a (márkák) gazdasági reklámjaiban megjelenő, közvéleményt pozitív módon formáló társadalmi célú információkat közlő hirdetéseit, valamint a jótékonysági (charity) aktivitásaikat és azok kommunikációját veszi górcső alá.
A kérdőívet április 10. éjfélig lehet kitölteni. A kutatást több hazai nagy hirdető mélyinterjúja fogja teljessé tenni.
Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség alelnöke, a Call to Action projekt kezdeményezője és vezetője hangsúlyozta:
A Reklámszövetség ügyvezetősége egyértelműen úgy érzékeli, hogy az egyre tudatosabb (reklám)fogyasztók alapelvárásává vált minden reklámozó felé, – a nagyvállalatoktól kezdve a közepes és kisvállalkozások irányába egyaránt – hogy a márkák, cégek felelősen viszonyuljanak a körülményekhez (például társadalmi kérdésekhez, klíma ügyekhez stb.). Vagyis egy átfogó társadalmilag felelős gondolkodás szemlélettel a kommunikációs magatartás ne csupán a cégek társadalmi célú vagy charity aktivitásainak hírverésében mutatkozzon meg, hanem áthassa a kereskedelmi (core tevékenységből fakadó) reklámokat is.”
A projekt vezetője azt is hozzátette, hogy az alaphelyzet feltérképezése (kutatás) után egy társadalmi célú aktivitást és reklámversenyt indítanak tavasszal a már megvalósult jó gyakorlatokból, illetve egy pályázatot is a kreatív civileknek egy-egy, a társadalmi munkát érintő téma mentén.
A projekt alaplépéseként – a kommunikációs iparági, szakmai döntéshozók és véleményvezérek, valamint a társ-szakmai szervezetek tagságának körében – lebonyolított kutatás egy „pillanatfelvételt” rögzít és ezzel feltárja a társadalmi célú reklámok hatásairól a legaktívabb hirdetői és ügynökségi kör aktuális véleményét. Egyúttal rávilágít a kommunikációs aktivitások és reklámok jelenleg érzékelhető szemléletformáló hatásának hatékonyságára és rámutat a hiányosságokra is.
A kutatás (lebonyolítás, elemzés) szakmai partnere a Scores Group. Az online kutatás a kommunikációs iparági döntéshozókat vagy véleményvezéreket célozza az összes társ-szakmai kommunikációs szervezet tagságát megmozgatva. A kérdőív az alábbi linkre kattintva érhető el, kitöltése mindössze 8-10 percet vesz igénybe.
Kitöltési határidő: 2024. április 10. éjfél.
A Call to Action kezdeményezés mellé sok neves szakember állt, hogy szakmai grémium tagként támogassa projektet és második fázisban induló pályázatot:
- Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója
- Blaskó Nikolett elnök, MAKSZ / az ACG Reklámügynökség tulajdonos-ügyvezetője
- Baráth Péter, az RTL marketing és kommunikációs igazgatója
- Dr. Bársony Farkas, Sharity Zrt. társalapító, elnök-vezérigazgató
- Gulyás János elnök, MRSZ / a Wavemaker Hungary Kft. ügyvezetője
- Hivatal Péter az MRSZ elnökségi tagja és az ügyvezetőség tanácsadója
- Kovács András Péter a Yettel marketing igazgatója
- Kőszegi András, márkatanácsadó, az OnBrands tulajdonosa
- Mérő Ádám alelnök, MRSZ / Senior Director, Coca-Cola Company Consumer & Shopper Connection
- Nagy Bálint az IBS marketingtanszékének vezetője
- Pőcze Balázs az MRSZ ügyvezetőségi tagja és Mito Creative Zrt. kreatív igazgatója