A WPP médiaügynöksége éves szinten több mint 60 milliárd dollárnyi médiabefektetést kezel, és a legnagyobb hirdetők 75%-ával dolgozik valamilyen formában, több mint 80 piacon.
A WPP közleménye szerint globálisan az EssenceMediacom, a Mindshare és a Wavemaker márkanevek a továbbiakban a WPP Medián belül működő dedikált ügyfélmárkákként folytatják, amelyek a technológia és a támogató funkciók terén közös erőforrásokra támaszkodnak. Magyarországon a Mindshare a magyar résztulajdonból következően továbbra is önálló ügynökségként, változatlan vezetéssel és struktúrával, a WPP Mediával stratégiai és szakmai együttműködésben folytatja.
A WPP Media zökkenőmentesen kapcsolódik a WPP tágabb globális ügynökségi hálózataihoz és tudásához a WPP Openen keresztül, amely a WPP AI által támogatott marketingrendszere. Ezáltal létrehozza új platformját, amely nagy volumenű, integrált szolgáltatásokat kínál adat, kereskedelem és személyre szabott médiakommunikáció területen. A WPP Opent a WPP éves szinten 300 millió font (144,9 milliárd forint) értékű befektetéssel támogatja.
A WPP Media integrált szolgáltatásai lehetővé teszik, hogy az ügyfelek egységben lássák a média, adat és produkciós területeket, és átfogóan kezeljék fizetett, szerzett és saját médiában megvalósuló tevékenységeiket, lehetővé téve a tömeges személyre szabást, és a legmagasabb szintű adathasználatot és -elemzést a fogyasztók megszólítása során.
A fogyasztók már most is azt várják, hogy a reklámok relevánsak, érdekesek és a vásárlási élmények zökkenőmentesek legyenek számukra. Ezek az elvárások csak nőni fognak az AI korában. A WPP Media egy olyan világba illeszkedik, ahol a média mindenhol és mindenben ott van. Az által, hogy befektetünk az AI által támogatott termékeinkbe, integráljuk a szolgáltatásunkat média, adat és technológia területen, és felruházzuk a munkatársainkat jövőálló tudásokkal, lehetővé tesszük ügyfeleink számára, hogy elébe tudjanak kerülni a gyorsan változó fogyasztói viselkedésnek, és ki tudják aknázni az AI-ban rejlő határtalan növekedési lehetőségeket
– mondta el Brian Lesser, a WPP Media globális CEO-ja.
Hiszünk benne, hogy a WPP a legerősebb marketingpartner a világ vezető márkái számára az AI korszakban, ahol a technológia és a tudás egyre inkább összeérnek. A WPP Media elindítása annak a stratégiánknak a következő lépése, amely az ügyfeleknek kínált szolgáltatásaink további egyszerűsítését és integrálását célozza. Míg a GroupM egy olyan korszakban működött, ahol a minél nagyobb médiaelérés volt a legfontosabb, a WPP Media az AI, az adat és a technológia, valamint az egyszerűbb, integráltabb megoldások erejét tükrözi
– tette hozzá Mark Read, a WPP CEO-ja. Mint arról a MediaFuture beszámolt, a közelmúltban két ügyvezető is távozott a GroupM csoporttól. Gulyás János a Wavemaker, míg Mező László az EssenceMediacom vezetője volt, feladataikat Pajor Attila, a GroupM COO-ja vette át.