A friss televíziós nézettségi adatokban a korábbi tendenciák folytatódnak: a Kincsvadászok egyre népszerűbb, a Pokoli rokonokat egyre kevesebben követik, viszont a Kiképzés nézőszáma növekedett, de csak a fiatalabbak körében.

A Kincsvadászok című TV2-es műsorra az indulásától kezdve hétről-hétre egyre többen kapcsolnak a 18 és 59 éves közötti korosztályban, ezúttal az előző heti 366 ezer főről 372 ezer főre nőtt az átlagos nézettsége, ami immár 23,4 százalékos közönségarányt jelent. Eközben az RTL hétköznaponként jelentkező műsorának, a Pokoli rokonoknak az elérése tovább csökkent: az előző heti 261 ezres átlagos nézőszámról 250 ezerre, ami már csak 15,7 százalékos közönségaránynak felel meg.

Csökkenést hozott az ismétlés

Ugyanakkor pénteken szokatlanul alacsony volt a Kincsvadászok nézőszáma, ahogy azt a PORT észrevette. Miután kedden, szerdán és csütörtökön is 380 ezer forint felett volt a célcsoportban, pénteken csak 310 ezren követték, aminek az lehet a magyarázata, hogy ez az adás ismétlés volt. Ez bevett szokás a TV2-nél, a Szerencsekerék esetében is volt már rá példa. Valószínűleg kevés új adással rendelkeznek, és a PORT feltételezése szerint

a műsor akkora sikereket ért el, hogy nem akartak belőle kifogyni idő előtt.


Viszont ez rossz hatással volt a következő műsorra is, ugyanis a Kiképzés pénteki epizódjának nézettsége is szokatlanul alacsony volt: azok, akik már látták a tavalyi Kincsvadászok-adást, és átkapcsoltak helyette valami másra, ott is maradtak. Számokban ez azt jelenti, hogy egész héten 190 ezer körüli néző tekintette meg a katonai reality részeit, de pénteken csak 150 ezren. Mivel eközben az RTL műsorait pénteken ugyanannyian követték, mint addig, nem a Valentin-nap ünneplése vitte el a TV2 képernyője elől a nézőket, hanem az ismétlő adás. 

Mindezzel együtt a Kincsvadászok továbbra is nagyon népszerű. A hét három legnézettebb műsora a Kincsvadászok keddi, szerdai és csütörtöki adása volt a 18 és 59 éves kor közötti célcsoportban, míg

a teljes lakosság körében az első négy helyen végeztek a műtárgy-kereskedő show részei.

A Kiképzés nézettsége eközben szintén nőtt, a 168 ezres átlagos nézőszám 183 ezerre gyarapodott, a teljes lakosság körében azonban kevésbé volt erős az emelkedés, a 349 ezres átlagos nézőszám 358 ezerre bővült , amiből kiolvasható, hogy a műsort inkább a fiatalabb korosztály követi.

Szokásos hétköznapok és hétvégék

A cécsoportban a negyedik helyen, a teljes lakosság körében az ötödik helyen végzett a vasárnapi RTL Híradó a legnézettebb műsorok listáján, a célcsoportban ötödik lett a Cápák között 369 253 nézővel és 21,8 százalékos közönségaránnyal, a hatodik egy Kincsvadászok-epizód, a hetedik a Házon kívül, a nyolcadik pedig A mi kis falunk, vagyis ez veszített népszerűségéből. A Kincsvadászok-ismétlés a kilencedik helyre került.

A hétköznapokat tehát továbbra is TV2 viszi, a hétvége viszont nagyon magasan az RTL-é:

a célcsoport körében, főműsoridőben az RTL 16,5 százalékos közönségarányt ért el, míg a TV2 15,6 százalékot.

Kiváncsiak vagyunk, hogyan befolyásolja majd az adatokat márciustól a Farm VIP .

Címkék