Kollaboráció, a célközönség kiszélesítése, ellen-trend, élményalapú vásárlás, hitelesség, érzelmi probléma, társadalmi jelenség, eredeti ötlet, humor – többféle elem is emlékezetessé és hatékonnyá tehet egy Valentin-napi kampányt.
LEGO Botanicals – Legyen élmény a vásárlás!
A világhírű építőjáték-gyártó szintén több irányt egyesített 2025-ös kampányában. Egyrészt a Valentin-napi ajándékozást interaktív élményként állítja be, ami kapcsolódik az élményalapú vásárlás új fogyasztói trendjéhez. Egy ilyen ajándék átadása
valóban örömet nyújt az ajándékozónak is – már ha olyan felnőtt, aki szeret legózni.
Másrészt a LEGO virág kollekciót a hagyományos ajándékok, vagyis a virágok tartós, kézzelfogható alternatívájaként pozícionálja, ami egyedivé teszi a terméket a Valentin-napi meglepetések tengerében. Harmadrészt a „Valentin virágokat mindenkinek” szlogen azt üzeni, hogy az ajándékozás folyamata mindenki számára elérhető, senki se érezze magát kizárva, diszkriminálva – amit azért sokan éreznek Valentin-napon.
Ráadásul a Valentin-napi kampány részeként többek között egy útmutatót is ajánl a cégcsoport egy legógyűrű elkészítéséhez. Ezen keresztül nem ajánl közvetlenül terméket, hanem felhívja a figyelmet, mennyi módon készíthetünk LEGO gyűrűt, kihangsúlyozva, milyen kreatív és személyes jelleget kölcsönözhetünk ezzel egy ajándéknak, miközben a készítés folyamata is nagyon szórakoztató.
A Knorr a Tinderre ment – A kollaboráció diszkrét bája
Az Unilever tulajdonában lévő Knorr összeállt a Tinder társkereső alkalmazással egy kampányra, hogy segítsen az embereknek megtalálni a szerelmet a főzésen keresztül. A hirdetés a Tinder kutatásán alapul, miszerint
a szinglik 63 százaléka nagyobb valószínűséggel mond igent annak, aki érdeklődik a főzés iránt,
míg 28 százalékuk nem randizna olyannal, aki nem tud főzni. Az #UnlockYourGreenFlag elnevezésű kampány keretében a Tinder-felhasználókat tehát arra ösztönzik, hogy a főzést adják meg érdeklődési körként a társkereső profiljukon, így növelve a párkeresés valószínűségét. Annak érdekében, hogy főzési képességeik valóban fejlődjenek, a Knorr recepteket posztol a TikTok-ra és az Instagramra. A narratíva a piros és zöld zászlókra épül, az előbbi a problémás tulajdonságokat takarja, az utóbbi pedig a pozitívakat, amelyek azonosítása egy profil alapján nehéz lehet, ám a Z generáció 93 százaléka szerint a főzés univerzális zöld zászló.
Mivel a kampány egy valós kutatáson alapul, az adatok segítségével releváns és célzott üzenetet tudnak közvetíteni. Ezenfelül érzelmi kapcsolatot teremt a márka és a fogyasztók között: a főzés nemcsak egy napi rutin, hanem szociális és romantikus tevékenység is lehet. A közösségi platformok integrált használata mellett hitelesen kapcsolódtak egy társadalmi jelenséghez is.
Publix – A célközönség kiszélesítése
Az amerikai szupermarketlánc Valentin-napi reklámja humoros, váratlan fordulatot vesz, ami mindig figyelemfelkeltő és kiemeli az adott tartalmat az információs tengerből. Ennél még jobb, hogy
kiterjeszti a Valentin-napot más jellegű kapcsolatokra is, amivel kiszélesíti a célközönséget.
Emellett az ajándék természete is átalakul, nem a termékre, hanem az érzelmekre irányul a figyelem. A kampány szintén kapcsolódik az élményalapú vásárlás trendjéhez, a termék többet jelent önmagánál, interaktív élményt hordoz.
Whittaker – A hitelesség ereje
Az 1896-ban alapított csokoládégyártó nagyon szép reklámmal készült a Valentin-napra: mivel is lehetne azt jobban ünnepelni, mint magával a szerelemmel? Az ilyen történetek, amelyek
az ötven éve tartó szerelem titkairól szólnak, 25 éves kor felett szinte mindenkit a képernyő elé szegeznek.
Egy ekkora információs zajban képesek azonnal megragadni és fenntartani a figyelmet ezzel a reklámmal. A termék a háttérben marad, a narratíva személyes, érzelemteli és nosztalgikus. A tartalom érzelmi kapcsolatot épít a márkával és hitelességet kapcsol a termékhez. A fogyasztók pedig egyre inkább vonzódnak az olyan kampányokhoz, amelyek valódiak, és nem a hagyományos termékmarketingre koncentrálnak.
BoAt és FK Minutes – a mindig érdekes anti-Valentin nap
Éppúgy építhet egy márka a Valentin-napra, mint arra, hogy sok fogyasztónak elege van belőle. Az ellentrendre épülő reklámok szintén népszerűek és figyelemfelkeltőek lehetnek, hiszen a fogyasztók szeretik az eredeti, szokatlan megközelítéseket, illetve számos szingli akad, aki ezen a napon még inkább egyedül érzi magát. Jópár ilyen akadt az elmúlt években, idén a boAt és az FK Minutes közös reklámját emelnénk ki: az előbbi fejhallgatóját az utóbbi szállítja ki percek alatt. Az ázsiai piacra célzott reklámot Arjun Kapoor indiai színésszel erősítették, aki az edzőteremben szenved a Valentin-naptól. A fejhallgató azonban kiváló aktív zajszűrővel
nemcsak a külső zajokat blokkolja, hanem elhallgattatja a belső “érzelmi zajt” is.
A kampány szintén kihasználja két brand együttműködésének lehetőségeit, relevánsan kapcsolódik egy társadalmi jelenséghez, rezonál egy létező érzelmi problémára, amire megoldást is kínál. A híresség bevonása pedig erősíti az érzelmi kötődést a kampányhoz, nagyobb figyelmet hoz, illetve hitelesíti a terméket és növelheti a márkával való azonosulást.